پی پال بنا به دلایل مختلفی پرداخت های ورودی به یک حساب را هولد میکنید به این معنی که اجازه دسترسی به مبلغ وارده را برای مدت مشخصی به شما نمی دهد. یکی از دلایلی که باعث هولد شدن موقت مبلغ میباشد چک کردن تصادفی مبالغ می باشد. پی پال به صورت تصادفی و بدون هیچ دلیل خاصی برخی مبالغ را هولد میکند و بعد از گذشت ۲۴ ساعت اجازه برداشت به گیرنده مبلغ می دهد. دلیل دومی که برای هولد ۲۴ ساعته مبلغ میتوان ذکر کرد الگوریتم تشخیص ریسک خود پی پال می باشد بخصوص زمانی که احتمال دهد مبلغ ارسال شده ممکن است توسط فرد دیگری به جز صاحب حساب ارسال شده باشد. بنابراین بازه زمانی ۲۴ ساعته این امکان را فراهم می آورد تا در صورت بروز چنین اتفاقی، صاحب اصلی حساب نسبت به توقف انتقال اقدام کند. 

نکات کلیدی در امنیت حساب پی پال

اصولا پی پال الگوریتم تشخیص ریسک پیچیده ای دارد و فاکتور های زیادی در به صدا درآوردن زنگ خطر یا به اصطلاح فلگ شدن یک پرداخت نقش دارد. در اینجا به برخی از مهم ترین این فاکتور ها می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با دانستن این موارد نسبت به حفظ امنیت حساب و موجودی خود احتیاط لازم را به عمل بیاوردید.

شاید بتوان گفت اولین و اصلی ترین عامل آی پی فرستنده مبلغ می باشد. زمانی که شما از نقطه ی جغرافیایی دیگری به حساب خود دسترسی پیدا میکنید، پی پال یا اجازه ورود به حساب شما را نمی دهد و یا اگر وارد شدید ممکن است تا ۲۴ ساعت امکان ارسال مبلغ را نداشته باشید. در این صورت بهتر است ۲۴ ساعت اقدام به ورود مجدد به حساب و یا ارسال هیچ تراکنشی نکنید. برای جلوگیری از این موضوع، بهترین راه استفاده از یک آی پی ثابت برای ورود به حساب شما می باشد. در صورتی که آی پی شما متغیر است، هرگز از آی پی کشور دیگری برای دسترسی استفاده نکنید. البته اضافه کردن ورود دو مرحله ای با پیامک و یا از طریق نرم افزار رمزساز گوگل (Google authenticator) کمک زیادی در جلوگیری از قفل شدن حساب و یا هولد شدن مبلغ ارسالی در صورت تغییر آی پی می کنید.

هولد ۷ روزه مبلغ

شاید در مواردی به این موضوع برخورد کرده باشید که مبلغ ورودی شما برای ۷ الی ۱۰ روز توسط پیپال نگه داشته میشود و در ایمیلی به شما اعلام میکند که پرداخت به صورت e check یا همان چک الکترونیک انجام شده. حساب های پی پال امریکا این قابلیت را دارند تا در کنار امکان ارسال پول از موجودی خود پی پال و یا کردیت کارت، به صورت مستقیم از حساب بانکی دارنده حساب برداشت و از آن محل اقدام به ارسال پول بنماید. که شامل کارمزد بسیار کمتری نسبت به برداشت از کردیت کارت میشود. متاسفانه این خبر خوشی برای سمت گیرنده مبلغ نیست، چرا که در این روش، ارسال مبلغ همانند یک چک بانکی عمل میکند و بین ۷ تا ۱۰ روز زمان برای وصول این مبلغ به حساب گیرنده لازم است. در صورتی که فرستنده در زمان وصول این مبلغ در حساب خود موجودی نداشته باشد ممکن است وصول مبلغ باز هم با تاخیر مواجه شود و یا لغو گردد. نکته منفی این روش این است که فرستندا در پنل حساب خود هیچ اعلامی مبنی بر تاخیر واریز مشاهده نمیکند و بعد انجام ارسال تازه متوجه آن می شود. ضمنا امکان لغو پرداخت نه از طرف فرستنده و نه از طرف گیرنده بعد از انجام چک الکترونیک فراهم نمی باشد

عامل اصلی دوم در تعیین میزان ریسک مرتیط با حساب شما، منبع و یا سورس مبالغ ورودی به حساب شما می باشد. هر مقدار حساب هایی که شما با آنها تراکنش دارید پر ریسک تر باشد، امتیاز ریسک حساب شما را بالا می برد و درصورتی که این مقدار از محدوده خاصی تجاوز کند بسته به مقدار این شاخص، حساب شما محدود و یا مسدود می شود. پس برای محافظت از حساب خود، لازم است در درجه اول نسبت به منشا پول ورودی و شدت ریسکی بودن حساب فرستنده اطمینان خوبی داشته باشید. این موضوع در مورد حساب هایی که مقصد ارسال از سمت شما هست هم صدق میکند البته با درجه اهمیت پایین تری. دلیل آن هم این است که شما وقتی از منبع نامطمئن دریافت مبلغ دارید، حساب شما به دلیل ارتباط با ان منبع پرریسک محسوب می شود و علاوه بر آن، مقدار ورودی نیز برای پی پال به عنوان پول مشکوک تلقی میشود. بنا به تجربه، بهتر است برای خرج موجودی حساب پس پی پال، خرید از سایت های معتبر را جزو مبالغ خروجی خود قرار دهید.

نکته اصلی دیگر ناگهانی تغییر در روند پرداخت ها و دریافت های شما می باشد. هر گونه تغییر ناگهانی اعم از تغییر در حجم ورودی و خروجی، نوع حساب هایی که با آنها در ارتباط بوده اید، کشور های مقصد و مبدا، و همچنین سورس پول های دریافتی می تواند زنگ خطر را بصدا در و پی پال نسبت به بررسی تراکنش های شما اقدام کند. توصیه ما این است اگر زمینه کاری شرکای تجاری شما تغییر میکند، تعداد تراکنش ها و همچنین حجم آن را پایین بیاوردید و طی یک بازه ۳۰ روزه تدریجا آن را افژایش دهید. لازم به ذکر است حساب های بیزینس نسبت به حساب های شخصی عموما گنجایش حجم بیشتری از تراکنش را بدون ایجاد حساسیت دارا هستند. 

البته لازم به ذکر است که سطح وریفای حساب شما، کشوری که در آن حساب افتتاح شده و سابقه عملکرد شما نقش بسیار مهمی در تعیین امتیاز ریسک دار بودن حساب شما دارد ولی از آنجایی که این موضوع به دفعات قید شده در اینجا سعی کردیم تا به موارد دیگری که کمتر به آن اشاره شده بپردازیم.

اگر شما صاحب حساب پی پل نیستید و یا فکر می کنید حساسیت های بیش از اندازه پی پال ارزش افتتاح حساب را ندارد، ما می توانیم کلیه خرید های آنلاین شما و یا ارسال پول به مقاصد معتبر را برای شما انجام دهیم. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. خرید و پرداخت های آنلاین با پی پال